Продажі можна збільшити за рахунок збільшення потоку покупців і збільшення середнього чека.
Збільшення числа покупців досягається за рахунок проведення маркетингових активностей, що вимагає додаткових інвестицій, причому, якщо маркетинг не спрацює, ми втратимо в операційного прибутку.
Кросселлінг - це продаж додаткових товарів, що призводить до збільшення середнього чека.
Наприклад, покупець прийшов за хлібом, продавець пропонує вибрати хліб, а також розповідає про смачні пироги до чаю і рекомендує його придбати.
Апселлінг - пропозиція дорожчий позиції в якості альтернативи.
Наприклад, покупець прийшов за пшеничним хлібом, продавець замість пшеничного хліба пропонує купити фітнес-хліб, який має більш високу націнку і вартість.
Основне завдання обох інструментів - підвищення ефективності роботи вашого продавця.
Як запускати апселлінг:
1. Аналізуємо продажу, складаємо топ-5 за попитом.
2. Підбираємо з асортименту схожі товари, але з більш високою націнкою / маржею.
3. Прописуємо скрипт для продавця за принципом «вибір без вибору». Наприклад, Вам корисний фітнес-хліб або звичайний? Покупець охочіше буде брати «корисний».
4. Знімаємо продажу обраної для апселлінга позиції за останній місяць і ставимо план по збільшенню + 30% мінімум.
5. Проводимо навчання персоналу: скрипти, озвучування мети, план продажів.
6. Позначаємо «чарівний пряник» для персоналу. Це може бути індивідуальний приз або ж приз на весь колектив. Це можуть бути гроші або нематеріальне заохочення. У випадку з нашим бізнесом гроші працюють більш ефективно.
7. Запускаємо і проводимо щоденний аналіз.
Кросселлінг запускається і працює аналогічно:
1. Вибирається з асортименту товар з вигідної для нас націнкою і потенційно цікавий покупцеві.
2. Створюється скрипт додаткових продажів. Завдання продавця до кожної покупки пропонувати товар / товари кросселлінга.
3. Виставляємо план, проводимо навчання, запускаємо.
Якщо ваші продавці досвідчені і вміють працювати по ситуаційним скриптів, запускаємо кілька товарів за схемою:
Просять хліб - запропонуй ще пиріжок.
Просять пиріжок - запропонуй ще хліб.
Беруть і то, і то - запропонуй солодку випічку.