При запуску пекарні одне з найголовніших питань - це «скільки?». Скільки випікати багетів, хліба, пиріжків, щоб отримувати планову виручку і уникнути відсотка високої утилізації. На всі ці питання відповідає такий інструмент, як виробнича програма.
Це програма, яка дозволяє планувати обсяги продукції, що випікається. Сьогодні ми хотіли б поділитися з вами своїм досвідом складання і коригування виробничої програми.
Почнемо з цілей впровадження виробничої програми:
- Забезпечити максимально можливу виручку на точці за рахунок задоволення купівельного попиту.
- Забезпечити заповнюваність вітрин 90-100% з урахуванням коливань дня, тижня, місяця.
- Забезпечити заповнюваність вітрин протягом усього дня постійним і широким асортиментом.
- Забезпечити заповнюваність вітрин протягом усього дня свежевипеченною продукцією.
- Забезпечити заповнюваність вітрин в години пік продукцією групи А і В.
- Забезпечити списання утилізації не більше 1% від виручки в цінах собівартості.
- Забезпечити зростання вироблення на 1 співробітника виробництва.
- Забезпечити максимально можливу націнку на продукцію.
Далі розберемо складання програми на одну робочу зміну. При плануванні обсягів виробництва необхідно враховувати наступні вступні:
- Планова виручка торгової точки на зміну.
- Попит на ту чи іншу продукцію, який знімаємо з ABC аналізу. Тобто якщо ми бачимо підвищення попиту на ватрушку з сиром, значить, обсяги її виробництва необхідно збільшувати.
- Технологічність процесів. Наприклад, заміси різного тіста виробляються в різний час, тобто випуск тієї чи іншої продукції прив'язаний до часу замісу тіста. Це важливо враховувати.
- Обсяг завантаження устаткування. Певні моделі печей видають обмежену кількість продукції на годину. Обов'язково звертайте на це увагу при розрахунку обсягів випікання по годинах.
- Обсяг завантаження пекарів.