Блог компанії Кумкая-Україна

Формування асортименту і викладки випічки

 Крім реклами, двигуном торгівлі є привабливе оформлення асортименту, яке притягує погляд і викликає бажання негайно спробувати продукцію. Якщо ви тільки відкрили пекарню або плануєте розширювати бізнес, приділіть особливу увагу цьому фактору. Продумане формування асортименту і викладка випічки дозволить підвищити коефіцієнт споживчої лояльності до торговельної точки, а, отже, продажі вийдуть на новий рівень.

ЧОГО РОБИТИ НЕ ВАРТО?

Асортиментна політика приватних пекарень та інших торгових точок, що реалізують випічку, стає головним козирем, що привертає споживача. Існує кілька основних провальних методів, якими користуються власники:

  • аби як, або «подивимося, що вийде» - експериментальна версія, неминуче загрожує провалом в разі відсутності часу і коштів для виправлення помилок. Часто цим грішать новачки;
  • «будь як усі» - варіант, коли господар торгової точки спирається на досвід сусідніх магазинів, розраховуючи, що подібний товар буде користуватися однаковим попитом. Важливі фактори (думка клієнтів, розташування торгової точки) зазвичай не враховуються, і це стає серйозним промахом.

Крім неправильного формування асортименту, знизити продажу може і не раціональна викладка товарів - наприклад, розташування біля входу товарів, здатних відлякати цільову аудиторію, або перемішування лідерів і аутсайдерів на полицях.

З ЧОГО ПОЧАТИ: ВИВЧАЄМО ПОПИТ

Щоб асортимент задовольняв всім запитам клієнта, важливо детально вивчити його потреби. Як формується асортимент випічки на основі вивчення побажань споживачів:

  • щоденний облік продажів і розподіл попиту по днях тижня, порами року;
  • ведення «журналу відмов», в якому фіксуються найпопулярніші незадоволені запити покупців;
  • анкетування, опитувальники для постійних відвідувачів;
  • безпосереднє спостереження в торговому залі, що дозволяє визначити, наскільки грамотно і ефективно сформований асортимент і викладка випічки.

Ці методи допоможуть точно з'ясувати, чого не вистачає в торговому залі, а який продукт займає лідерські позиції.

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИКЛАДКИ ВИПІЧКИ

Перше непорушне правило реалізації хлібобулочних виробів - в асортименті завжди повинен бути найбільш затребуваний товар (пшеничний, житній хліб, батони). Булочки і пиріжки пропонуються декількох різновидів, з солодкими і солоними начинками.

Наступний важливий пункт - наявність нарізної і цілого хліба, щоб відвідувач мав право вибору. Багатий асортимент - запорука успіху, проте від його достатку не повинно рябіти в очах, інакше клієнт може просто піти, так і не визначившись. На одну вітрину рекомендується виставляти до 6 підносів з двома найменуваннями на кожному. В асортименті повинна бути представлена ​​продукція в широкому ціновому діапазоні, включаючи не менше 10 одиниць економ-класу.

Хліб і булочки розміщуються на середніх полицях - на рівні очей, менш ходовий товар розміщується на нижніх і верхніх. Найпопулярнішу випічку розміщують на касі або біля неї, щоб привернути увагу клієнта, навіть якщо він не збирався брати цей товар спочатку. Великим плюсом буде наявність мікрохвильовій печі для розігрівання випічки і супутнього асортименту напоїв - чаю, кави, лимонадів, соків, морсів, мінеральних вод.

0
PDF-Каталог